„bóg nigdy nie mruga” – regina brett

Wraz z końcem lata dopada mnie przygnębienie i  zniechęcenie czyli coś, co większość nazywa jesienną depresją. A kiedy jesień nagle zmienia się w zimę ten stan pogłębia się jeszcze bardziej. Jedynym ratunkiem jest ciepły koc, gorąca herbata z miodem lub sokiem z malin i dobra ksiązka. W tym roku wszystko sprzysięgło się przeciwko mnie – koc się gdzieś zawieruszył, maliny się skończyły, a miodu nie zdążyłam kupić. Krótko mówiąc – fatalnie. Zostały jedynie książki, ale obawiałam się, że w takich okolicznościach „pierwsza z brzegu” nie wystarczy. I wtedy trafił w moje ręce poradnik autorstwa Reginy Brett. Nie żebym chciała, w moc tego typu pozycji wydawniczych raczej nie wierzę, to był  zbieg okoliczności. Pierwszych kilka stron okazało się drogą przez mękę – pani „dobra rada” w stylu hollywoodzkich celebrytek wyjaśnia mi jak mam ulepszyć swoje życie. Pomyślałam, że to banał i odłożyłam książkę w kąt.

Jeśli chodzi o czytanie, kieruję się w życiu zasadą „od deski do deski”, niezależnie od tego jak kiepski wydaje mi się początek, staram się dotrwać do końca, bo z doświadczenia wiem, że nieraz ostatnia strona nadaje sens całej lekturze. Po dwóch herbatach (bez miodu i soku z malin niestety) otworzyłam książkę Reginy Brett raz jeszcze i po prostu zaczęłam czytać, a im dłużej czytałam, tym bardziej wydawała się wciągająca. Niby nic odkrywczego, bo autorka bazuje na prawdach dość oczywistych, ale na prawdach niezauważalnych w codziennej gonitwie. Te życiowe mądrości „ubrane” zostały w formę pięćdziesięciu lekcji, mających przynieść ukojenie w trudnych chwilach. Ich największą mocą jest to, że powstały w oparciu o osobiste przeżycia autorki i znanych jej osób. Regina Brett jest osobą wierzącą. Bóg w jej życiu odgrywa wyjątkową rolę, dlatego tak często wspomina o nim w przytaczanych opowieściach. Są one jednak nośnikami uniwersalnych wskazówek, z których skorzystać może każdy.

Nie wszystkie historie do mnie przemówiły, spośród pięćdziesięciu życiowych prawd wybrałam około dwudziestu, które uznałam za wyjątkowo wartościowe. Mam nadzieję, że faktycznie okażą się pomocne w chwilach zwątpienia.

http://www.insignis.pl/book/index/65/Bog-nigdy-nie-mruga.html

One thought on “„bóg nigdy nie mruga” – regina brett

Skomentuj

